מכשירי שמיעה לגיל השלישי

עולם המכשור הרפואי הולך ומתקדם בקצב מסחרר ומציע לנו יותר פתרונות לבעיות רפואיות שונות שצצות במהלך החיים וכך משפר את איכות החיים באופן דרסטי.

באופן מפתיע – רבים הרוכשים מכשירי שמיעה ללא התאמה או בירור צרכים מוקדם אינם מרוצים באופן מלא מהרכישה.

הסיבה היא שלמרות כל הטכנולוגיה כל אדם הוא מקרה פרטי בפני עצמו ויש לבצע התאמה של המכשיר באופן אישי כדי לקבל תוצאות רצויות.

יש גם ליקוי שמיעה מסיבות רבות ושונות מהותית אחת מן השניה, שכל אחת מהן אפשר לפתור, אך באמצעות מכשיר שמיעה שונה.

כמובן – שלנוחות אישית אין תחליף ומיוחד כאשר מדובר באדם מבוגר אזי הרי חשוב להתאים מוצר שיהיה קל לשימוש ותפעול וגם אמין לאורך שנים.

התאמת צרכים אישית כפתרון

על מנת שמכשירי שמיעה שונים יעשו את עבודתם כהלכה, יש צורך לבצע התאמה אישית של המכשיר, הסיבה לכך נעוצה באקוסטיקה הפנימית של האוזן, שמשתנה מאדם לאדם.

בעוד מכשיר שמיעה בעבר היה פשוט מגביר את הצלילים הנקלטים הרי היום אפשר לבצע מדידה של הצלילים המתקבלים בתוך באוזן בעזרת ציוד Real Ear Measurement- REM.

בעזרת ציוד זה ניתן "להקליט" את הצלילים בתוך האוזן ובכך לבצע התאמה אישית של המכשיר לתדרים שונים כך שההגברה של הצלילים השונים תעשה באופן שמותאם אישית ולא אחיד וחסר פרופורציה.

פריצת דרך נוספת היא באמצעות טכנולוגית ChannelFree מאפשרת השגת תוצאות טובות יותר ממכשירי שמיעה רגילים ע"י דגימת הצליל המתקבל והתאמתו לאוזן של בעל המכשיר.

מכשירי שמיעה לגיל השלישי

דיור מוגן, בית אבות לקשיש והתאמתו לסביבה

אפשר וכדאי להתאים לאדם הזקוק לכך מכשיר שמיעה, אך במקרים מסוימים יתכן וזה לא מספיק.

כבר הכרנו ופגשנו באזרחים מבוגרים שהתגוררו במרכז תל אביב וסבלו מרעש בלתי פוסק של אוטובוסים וכבישים סואנים וכל מה שהם היו זקוקים לו זה בסה"כ מעבר לסביבה רגועה יותר וכמובן שקטה יותר, כזו שמאפשרת לאוזן לשמוע דברים נוספים.

פתרון אפשרי אחד הוא שיפוץ הבית ע"י החלפה של החלונות לאקוסטיים שיכולים לבלום את מרבית הרעש.

פתרון אפשרי אחר הוא מעבר לסביבה מתאימה יותר.

בתי אבות וגם כן דיור מוגן יוקרתי אפשר למצוא היום בכל מקום בארץ וגם ברמה גבוהה, וע"י שדרוג רמת החיים של הדייר באופן דרסטי תוכלו להבחין גם בשיפור ברמת התפקוד המנטאלי והפיזי שלו.

מה שמקל עליו ונותן לו משמעות לחיים ומקל על המשפחה בכל הקשור לטיפול והזמן שהם צריכים להקדיש.

מאמר זה נכתב בשיתוף עם פורטל במעגלי צדק – פתרונות דיור לאזרח הוותיק http://mtzedek.org.il

השמעת המאמר לכבדי ראייה:

דילוג לתוכן