כיצד תוספים וויטמינים מסייעים לבריאות שלנו

בריאות, המדורגת בראש סדר העדיפויות עבור רבים, היא המפתח לחיים איכותיים ומאפשרת ליהנות מכל הטוב שהם מציעים.
אסור לנו להזניח אותה, שכן היא דורשת טיפוח מתמיד: שינה מספקת, פעילות גופנית קבועה, ניהול אורח חיים תקין תוך הימנעות מפעילויות מזיקות כמו עישון, צריכת אלכוהול מופרזת וניהול לחץ נפשי.
השקעה בבריאות היא השקעה שתאפשר לנו לחיות חיים ארוכים, מלאים ומשמעותיים יותר.
בריאות אינה מובנת מאליה, והיא דורשת תשומת לב ומאמץ.

תזונה מאוזנת קריטית לשמירה על בריאות מיטבית, אך לרוע המזל קשה מאוד להשיג את כל החומרים הזמינים החיוניים לתמיכה בתפקודי הגוף ואפילו תפריט מאוזן לא בהכרח מבטיח ספיגה אופטימאלית.

בקצב החיים העמוס והתובעני קשה מאוד להקפיד על תזונה מיטבית וגם הסטרס לא מוסיף לכך, כמו גם יציאה מוגבלת לשמש בימים סגריריים, ישיבה ממושכת מול מסך המחשב ואכילה של מזונות מעובדים יותר משנה לשנה.

כדי לוודא שאתם אכן שומרים על הבריאות בדרך הטובה ביותר, חשוב מאוד לבצע בדיקות תקופתיות על מנת לבצע מעקב שוטף אחר תפקוד המערכות והמצב הבריאותי ולבחון אספקה מספקת של וויטמינים ומינרלים חיוניים. כך למשל, ויטמין D נחשב לאחת הוויטמינים החשובים, שמסונתז על ידי הגוף בחשיפה לשמש, אך זו לא בהכרח מספקת את הכמות הנדרשת של ויטמין D לגוף והוא משמעותי בתפקוד המערכת החיסונית, בריאות הלב, כלי הדם, מצב הרוח. לכן נהוג ליטול אותו בתור ויטמין בפורמולה של קפסולה או כנוזל.
ויטמין חשוב נוסף הוא ויטמין C , המאופיין בתכונות נוגדות חמצון, תומך בייצור קולגן, עור בריא ובריאות כלי הדם כמו גם יכול להפחית סיכון למחלות כרוניות כמו מחלות לב ומשפר את ספיגת הברזל.

לקבל ויטמינים ומינרלים בבת אחת

לעיתים הגוף זקוק למספר רב של וויטמינים ומינרלים וכאן נכנסים לתמונה מולטי ויטמינים שלמעשה כוללים כמות מספקת של וויטמינים מסוגים שונים בפורמולה אחת כמו למשל ויטמינים ממשפחת B המסייעים בהעלאת האנרגיה, התפקוד העצבי, בריאות העור והשיער והתפקוד הקוגניטיבי. מחסור בקבוצת וויטמינים זו עשוי לגרום לתשישות, אנמיה, בעיות נוירולוגיות.
מינרלים דוגמת מגנזיום, ברזל וסידן אף הם חיוניים לתפקוד תקין ושמירה על הבריאות כמו בריאות העצב, תפקוד השרירים, בריאות הלב וכלי הדם, הובלת חמצן, ייצר אנרגיה. מחסור בסידן עשוי להוביל לאוסטאופורוזיס בעוד מחסור במגנזיום עשוי לגרום לכאבי שרירים וירידה ברמת האנרגיה ומחסור בברזל לעייפות ואנמיה. כמו כן, יש חשיבות לנטילת חומצות מסוג אומגה 3 שנקשרות לבריאות הלב, רמת הכולסטרול, תפקוד קוגניטיבי תקין, פרוביוטיקה המכילה חיידקים בריאים ויכולה לסייע למערכת העיכול ולהגברת התפקוד החיסוני.

הצורך באספקת רכיבים חיוניים עולה לעיתים על רקע התפתחות של מצבים רפואיים מסוימים, בתקופות של היריון או הנקה, בעת שינויים הורמונאליים חדים כמו גיל המעבר וככל שמתבגרים, כך גם יורדת רמת הספיגה ולכן, אנשים מבוגרים לרוב זקוקים יותר לתוספים להשלמה וגם לספיגה משופרת ומוגברת.

אין ספק שחשוב כדי לבסס בריאות טובה – להקפיד על תזונה מאוזנת ולשלב פעילות גופנית, להפחית את רמת הסטרס ולפנות לטיפול בכל פעם שמתעורר סימן אזהרה בנוגע לתפקוד תקין של המערכות.
וויטמינים ומינרלים חשובים, כי הם יכולים להשלים חסרים ולתמוך בצרכים ספציפיים. יש לבחור מותג מוביל, אמין, שידוע שמקפיד על איכות ועל הסטנדרטים הגבוהים ביותר וכן לבחון כיצד ליטול את התוסף בדרך הטובה ביותר, מבחינת מינון של התוספים השונים והאינטראקציה שלהם זה עם זה וגם עם תרופות אחרות, שימוש בשעות היום – בוקר או ערב, לפני ארוחה או עם אוכל או לאחר ארוחה.

דילוג לתוכן