מי צריך מדרסים?

מהם בעצם מדרסים?

מדרסים הם אביזרים שתומכים בכפות הרגליים בכך שהם משנים את עומס משקל הגוף עליהן, תומכים ברקמות הרגליים ותורמים ליציבה של הגוף ומפחיתים כאבים של המשתמש.

אנשים בעלי מבנה כף רגל חריג, כלומר רגל שטוחה מדי או קמורה מדיי, צריכים להיעזר במדרס כדי להקל על כאב, לשפר את היציבה ולהקל על הרגליים.

מבנה כף רגל שזקוק להם הוא נפוץ מאוד.

ישנם מאפיינים פיזיולוגים נוספים שמייצגים יציבה לא נכונה, כמו ברכיים רחוקות או צמודות מדיי, בעיות גב למיניהן ועוד, אך דרך הזיהוי הנפוצה ביותר לצורך במדרס היא על פי מבנה כף הרגל.


ישנם סוגים רבים המיוצרים על ידי חברות שונות. חלק מהסוגים הם- מדרסים עשויים סיליקון וחלקם עשויים שעם, מדרס ביו מכני (בעל בסיס קשיח וציפוי עליון עשוי עור), מדרסים לנעלי ספורט (גמישים במיוחד), מדרסי גובה.

מדרסים

תוכנות אוטומטיות לבדיקת הצורך במדרסים

לרוב, על מנת לזהות את הצורך בהם נלך לאורתופד ונקבל חוות דעת מקצועית תוך בחינה של היציבה שלנו, של כפות הרגליים שלנו, הברכים והגב.

כיום, פותחו תוכנות אוטומטיות שבודקות את המטופל והאם הוא זקוק למדרס.

במכונים מתקדמים בארץ משלבים טכנולוגיה מתקדמת של מצלמות לייזר וצילום תלת מימדי של הרגל ושל נקודות העומס שבה, תוכנות שמתכננות ועורכות התאמה של המדרס אל הרגל ומקפידים על דיוק והתאמה לצרכי הלקוח.

בשיטה הקלאסית בה הולכים לאורתופד כדי לזהות את הצורך במדרס, המדרס הוא אחיד ולא תומך בתנועה שונה של עקב הרגל וכריות כף הרגל.

כמו כן אין התחשבות בפעילות של המטופל, כלומר- אין שינוי או התאמה של המדרס להליכה, ישיבה, ריצה וכדומה.

תוכנות אוטומטיות אלה שומרות על סטנדרטים גבוהים, על דיוק ואמינות.

התוכנות המתקדמות מביאות לתוצאות מדהימות ולהתאמה אידיאלית של המדרס לרגל הלקוח, בכל מצב או תנועה של כף הרגל, זאת בעזרת הדמיות תלת מימדיות של כף הרגל.

שלבי ייצור בעזרת התוכנות האוטומטיות

  1. אבחון כף הרגל- בעזרת מומחה ובעזרת התוכנות האוטומטיות המתקדמות.
  2. הדמיית תלת מימד- בעזרת תוכנות שפותחו באמצעות חברות פיתוח תוכנה וטכנולוגיה מתקדמת ניצור הדמייה של המדרס ושל כף הרגל.
  3. תכנון המדרס- המדרס יתכונן בהתאמה מושלמת ואידיאלית להדמיית כף הרגל.
  4. ייצור- ייצור של המדרס בהתאם לתוכניות ומחומרים אידיאליים.

השמעת המאמר לכבדי ראייה:

דילוג לתוכן