לקוחות יקרים, בימי חג הפסח 22-29/4/24  אנו עובדים במתכונת מצומצמת. נשוב לפעילות מלאה ביום שלישי 30/04/24.      חג שמח!

למה משמש צ'ילר, ומה ההבדל בינו לבין סירקולטור ולאמבט חימום?

צ'ילר הוא מכשיר המכיל מערכת קירור במעגל סגור, על ידי גז שנדחס ויוצר קור (בדומה למזגן) אך בנוסף מכיל גם משאבה המסוגלת להזרים מים (או נוזל קירור אחר) בצינורות המתחברים לצ'ילר, לקרר מערכת חיצונית כלשהי, על ידי עקרון ההסעה (convection) – הנוזל זורם בצינורות כדי לקרר מערכת כלשהי, או מיכל כלשהו על ידי עקרון ההולכה (conduction) – הצינורות או הנוזל באים במגע עם הציוד שרוצים לקרר, ומסתחררים חזרה לכיוון הצ'ילר. הנוזל יכול לבוא במגע עם המערכת שנרצה לקרר במידה ויש לה כניסה ויציאה מותאמים לכך.

לצ'ילר לא נכנסים כלים בצורה פיזית. מבחינת ציוד קצה, מה שמעניין הוא רק עניין הצינורות והקירור על ידם, אין כלים שנכנסים פנימה לצ'ילר מצד הלקוח (לא מומלץ על ידי היצרן ועשוי לפגוע באחריות, לא מדובר באמבט קירור או חימום)

על מנת לבחור צ'ילר תואם, צריך לדעת מה הטמפ' ההתחלית שהמערכת מצויה בה, טמפ' היעד שאותה רוצים להשיג, טמפ' הסביבה (טמפ' סביבה גבוהה מדי תוריד יעילות העבודה) את כמות ההספק החשמלי שדרושה, נוזל הקירור הדרוש (כידוע טמפ' הקיפאון של מים כ-0 מעלות צלזיוס, אך של נוזל סיליקון מותאם של חברת לאודה, אותו אנו משווקים, כמינוס 90 מעלות צלזיוס, וכך ניתן להזרים בטמפ' מתחת ל-0).

כדי לחשב את כמות ההספק החשמלי (כמות הוואטים הדרושה), צריך להשתמש במשוואה q=mdot*cp*dt (בחיפוש בגוגל לרוב ניתן למצוא משוואה זו כ- q=mcpdt)

q – ההספק החשמלי (יחידות של קילו-וואט)

mdot – קילוגרם לשנייה שנרצה לקרר במערכת הרצויה (קילו של מים שווה בערך לליטר מים, אם נרצה לקרר נוזלים אחרים, צריך לחשב לפי צפיפות הנוזל כדי שיהיה אפשר להמיר מיחידות נפח ליחידות של מסה)

cp – קיבול החום של המים שאותם אנו רוצים לקרר, או של כל נוזל אחר אשר נרצה לקרר [ביחידות של ג'אוול חלקי (קילוגרם כפול מעלות צלזיוס)]

dt – הפרש הטמפ' בין טמפ' התחלתית לטמפ' הסופית שנרצה להגיע אלייה (ביחידות של מעלות צלזיוס)

סירקולטור

סירקולטור (לעתים גם נקרא Thermostat) הוא מערכת שדומה למערכת הצ'ילר אך יש לו גם גוף חימום בנוסף, אך נהוג לכנות סירקולטור גם מערכת בעלת גוף חימום בלבד, ללא קירור כלל. ז"א שאם אנחנו רוצים מדי פעם לקרר מערכת ומדי פעם לחמם את אותה המערכת, יש אופציה כזו.

חשוב לזכור שאנשי המכירות בחברתנו ישמחו לעזור לכם להתאים את היחידה המתאימה, ואת נוזל הקירור/החימום המתאים לצרכים שלכם.

ישנם גם סירקולטורים לחימום בלבד, וכאלה שיכולים לשמש גם כאמבט, בנוסף, מכשירים משולבים. כאשר רוצים להפוך סירקולטור לאמבט, מסירים את האביזר המאפשר לחבר אליו צינורות, ומשתמשים בסירקולטור כאמבט בלבד. כלים יכולים להכנס פנימה לאמבט.

אז מה זה בעצם אמבט חימום?

אחרי שהסברנו על מערכות שאליהן לא נכנס חומר בצורה פיזית, נוכל להסביר בקלות על אמבטים. לאמבטים כן נכנסים כלים פיזית. אין להם מערכת צינורות, ולכן אין כאן עקרון של הסעה, רק של הולכת חום. לאמבטים אין משאבה ואין חיבור של צינורות לסירקולציה החוצה. האמבטים של חברת לאודה מיוצרים מחומרים איכותיים ויבטיחו עבודה רציפה למשך תקופה ארוכה ללא סיכון לחלודה.

 

לכל בקשה להסברים נוספים, הסברים טכניים או חישובים, הצעת מחיר, הינכם מוזמנים לצור קשר איתנו בכתובת האי-מייל:

info@medent.co.il

מדנט מכשור מדעי,

כי מומחיות במכשור מדעי, זה אנחנו!

מאמרים נוספים:

להצעה מהירה דילוג לתוכן