לקוחות יקרים, בימי חג הפסח 22-29/4/24  אנו עובדים במתכונת מצומצמת. נשוב לפעילות מלאה ביום שלישי 30/04/24.      חג שמח!

המלצות חשובות שיעזרו לכם לתכנן חדרי מחקר

איך מתכננים חדרי מחקר?

תכנון חדרי מחקר הינה משימת תכנון מורכבת המשלבת בתוכה גם אנשי מקצוע מתחום המחקר הספיציפי (למשל מעבדה ביולוגית/כימית/רפואית), גם אנשי מקצוע שקשורים להקמת התשתית (לדוגמא מומחים בחומרים ובתכנון החשמל) וגם אנשי מקצוע בתחום הציוד והמכשור למעבדות מחקר.

ציוד למעבדות מחקר כולל בתוכו רשימה מגוונות של פריטים הכוללים בין היתר ציוד מעבדתי יחסית פשוט: כגון מד pH, מד מוליכות, פיפטור, רפרקטומטר, מדי טמפרטורה, מאזניים, משקלים אנליטיים וחצי אנליטיים,  כלי חרס למעבדות, ערכות בדיקה, כלי פלסטיק למעבדות, ומכשור מתקדם כגון: ריאקטור, ביו-ריאקטור, מטחנה, מד צמיגות, ראומטר כלי חימום, מיקרוסקופים, צ'ילר, ומערכות אבזור נוספות וזאת לצד ציוד נלווה המשמש את אנשי המעבדה והמחקר.

היבטים נוספים של חדרי מחקר

היבט תכנוני נוסף של חדרי מחקר ומעבדה חייב לכלול בתוכו את נושא הבטיחות. לצורך כך, חשוב לדאוג שיהיה לנו ציוד איכותי למעבדות ובנוסף להיוועץ עם אנשי בטיחות ו/או ממונה בטיחות במקום העבודה וזאת על מנת לבחון את ההיבטים השונים הנדרשים לצרכי קיומו של המחקר במעבדה. בכל הנוגע להיקף הציוד המדעי העתיד לאכלס את חלל המקום, חשוב לבחון את צרכי העבודה השוטפת של אנשי המחקר ואת האופן והתדירות בהם הם עושים שימוש בציוד המדעי וציוד המעבדה. (לדוגמא: מדנט לא מוכרת ריאקטור ללא מנגנוני אבטחה)

כיום, תוכלו ליהנות מהיצע הולך וגדל של פתרונות אחסון למעבדות וחדרי מחקר, כאשר חלק מפתרונות האחסון כוללים איי-אחסון מובנים היכולים לשמש את אנשי המחקר והמעבדה גם כמשטחי עבודה לצרכי פעולות המחקר וגם כארונות אחסון בהם מאוחסנים פריטי הציוד השונים המשמשים אותם. בכל הנוגע לציוד מדעי הנרכש למעבדה, חשוב להפקיד רכישת ציוד מקורי מספקים מוכרים וידועים בתחום וזאת על מנת להבטיח לעצמכם ציוד תקני העומד בתנאי הבטיחות המחמירים ביותר.

לסיכום, הליך תכנון חדרי מחקר ורכישת ציוד מדעי הן פעולות המחייבות אתכם לשכור את שירותיהם של אנשי המקצוע המובילים ביותר בתחום, כאשר לאורך כל שלבי התכנון, מטרות המחקר וצרכי המחקר מהוות אבן יסוד מרכזית.

מאמרים נוספים:

להצעה מהירה דילוג לתוכן